יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

אסטרטגיות לשינוי עמוק בבית הספר...

ארגון שוק וקהילה-אסטרטגיות שינוי:
מהי דרך הפעולה המיטבית לשינויים עמוקים בבית הספר"/תומס סרגו'בני

     במאמרו של תומס ג'סרג'ובני  הוא מתאר את הרעיון שלו במה נותן לשינוי מהיר בביתי ספר.
ג'סרג'ובני  הציג שלוש אסטרטגיות המאפשרות לשינוי עמוק בבתי ספר וקרא להן: ארגון, שוק וקהילה... הוא סדר את האסטרטגיות אלה מהיעיל לטוב , כלומר הקהילה היא הדרך הטובה ביותר לשינוי העמוק לביתי הספר והיא מלווה בשינויים הקשורים להוראה ולפדגוגיה בעומק, לעומת שהארגון והשוק הן הדרכים היעילים לשינוי בבית הספר... כלומר הן כלי עזר לשינוי בבית הספר וקשורות למבנה בית הספר ולהסדרים בית ספריים...
    ג'סרג'ובני טוען במאמרו גם שכדי לחולל שינויים טובים ועמוקים מבחינת התלמיד והמורה צריך לשנות דרך הפעולה של המורים למשחק פעולה שיתופי, כי מורים העובדים בשיתוף פעולה, יכולים לשפר את יכולת ההתמודדות שלהם עם בעיות תוך עיצוב מחודש של פעילותם  וייחוסה לתנאים הסביבתיים הקיימים במקום עבודתם, ולפי דעתי בשיטה זו הם רואים את השינויים שלהם בתלמידיהם... ככל שמזמנים יותר עבודה בשיתופיות רמת השיתופיות עולה, והתוצאות גבוהות ביותר לשני הצדדים...
מומלץ לשנות מעת לעת את דרכי ההוראה על-מנת לאפשר לקהילה להרחיב את הידע שלה ולתת למורים הזדמנות מובנית לתהליך של התפתחות מקצועית, אך מידת השפעתה תלויה במעורבותו ובאישיותו של המורה \ הבוגר...
    אני חושבת שכן צריך שינוי, אבל שינוי לא מהיר, שינוי בהדרגה והתאמה, קודם כול, לכל שינוי חדש  שיחולל צריך להכין את המנהלים לזה ולהכשיר אותם בזה כדי שיהיו המובילים הנעזרים בהם המורים, כי המנהל הוא המוביל והמנהיג הראשון והאחרון לשינוי העמוק בבית ספרו, ואחר כך, להכשיר המורים השינוי החדש כדי שיהיו המובילים מול תלמידיהם...  

תגובה 1:

  1. אני בדראן עפאף:הנושא מאוד מעניין אותי ומדריך אותי להתקדם יותר והנושא מאוד חשוב לי והוא מסכם שצריך להיות שינוי בב"ס אבל בהדרגה כדי שיהיה מוצלח בעזרת המנהל בעבודה שלנו וזה בשיתוף פעולה עם כל הצוות:ילדים, מורים ,מנהל ב"ס.
    אסמא את עודדת אותי לפתוח בלוג כמו הבלוג שלך ואני מאחלת לך הצלחה.
    מאת בדראן עפאף.

    השבמחק