יום שבת, 3 בדצמבר 2011

שילוב תקשוב בהוראת מתמטיקה ומדעים

   בזמן שהייתי גולשת באינטרנט, מחפשת על משהוא, נתקלתי במאמר שמדבר על שילוב תקשוב בהוראת מתימטיקה ומדעים... המאמר מצא חן בעיניי ואהבתי לקרוא אותו כי הוא מדבר על התחום שלי... כמורת מתימטיקה ומדעי מחשב וסטודנטית במגמת תקשוב...
מטרתו של המחקר לזהות שימושו של המחשב בהוראת מתימטיקה ומדעים בכיתות ח' בחט"ב.
הנתונים נאספים מהשאלונים שחולקו על מורי מתימטיקה ומדעים בבית ספר, מנהלים ורכזי תקשוב.
   הממצאים של המחקר מבחינת מנהלי בית הספר מאמנים בשילוב התקשוב בהוראת מתימטיקה ומדעים ובקרב מורי המתימטיקה והמדעים שהם משתמשים בתקשוב לעיתים רחוקות בשיעוריהם כי הם מקבלים עידוד לפתח  מיומנויות ובמיוחד בשילוב אינטרנט בהוראתם.
    בסופו של דבר, מתברר שרוב השימוש בתקשוב לא מקדם פרדיגמה פדגוגית חדשנית, אלא משמש להנצחת הוראה ומידה מסורתיים. לפי דעתי כאן הגענו לסתירה בין המאמר הזה לבין מיומנויות המאה ה-21.... מה שרציתי להגיד, ששילוב התקשוב בהוראה באופן כללי מאוד חשוב וזה נותן לשינוי בלמידה... לכן כמורת מתימטיקה מאוד אוהבת להכניס את התקשוב לכיתתי ולשיעורים שלי אבל זה קשה קצת שבכל השיעורים ובכל הנושאים להשתמש בו, אבל המורים הוותיקים המלמדים מתימטיקה הם בורחים מזה כי הם מתקשים מזה ובמיוחד בפונקציות ובמשפטים מילוליים .... אבל זה קל בלימוד הסטטיסטיקה וכו... ובקשר למורי מדעים, דווקא, שימושם במחשב יותר קל ממתימטיקה כי יש הרבה דברים שחוויה לשלב ולקשר אותם במחשב...
   לכן, צריך להכניס מנהלים ואחר כך מורים להשתלמויות להכין אותם לשימוש המחשב ויהיו רוצים ומרוצים מזה...  החיים מתקדמים והזמן עובר והטכנולוגיה מפתיעה אותנו כל יום במה שהוא חדש לכן חייבים להתקדם כדי שנתמודד עם החיים וההתקדמויות...
מצרפת את הקישור למאמר: http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=2988


 

6 תגובות:

  1. שלום לך אסמא נושא מעניין ומאמר חשוב אני כמורת מחשבים ומתמטיקה תמיד מעוניינת לשלב את המחשב בהוראה ובמיוחד במתמטיקה כי יש הרבה אופציות ושיטות ממוחשבות ומרתקות שמאפשרות להפוך את הנושא לכייפי וקרוב ללב התלמיד ויעזרו לו לקלוט ולהבין את החומר יותר טוב מהשיטה הפרונטאלית והקלאסית שרוב התלמידים משתעממים ממנה, הבלוג שלך מצויין מלא בחומרים מעניינים שחלק גדול מהם עבר עליי במשך לימודיי, אחרי הביקור שלי בבלוג שלך אני מתלהבת יותר לבנות לעצמי את הבלוג הראשון שלי

    בהצלחה
    הנא מסארוה

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום הנאא... תודה שבקרת בבלוג שלי.... בהצלחה...

      מחק
  2. שלום אסמא
    אני אסדי עליא רוצה להגיד לך יפה מאוד שהמאמר מעניין מאוד וחשוב שרוב התלמידים מתקשים ובמיוחד במתמטיקה שהלמידה תהיה מתוך החוויה מתוקשבת שמאפשרות להפוך את נושא המתמטיקה ללמידה בכיף וקרובה ללב התלמידים שמתקישים ומשתעממים מהשיטה הקלאסית ומה שעניין אותי גם שהתלהבתי לבנות בלוג כבלוגך המצויין

    ובהצלחה בתוצאות
    אסדי עליא

    השבמחק
  3. שלום אסמא אני סטודנטית ערבביה שחייבת ליצור איתך קשר בבקשי צרי איתי קשר דחוף

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. כן בקשה מה צריכה? במה אני יכולה לעזור?

      מחק