יום שישי, 22 ביולי 2011

שימוש אייפון בלמידה

היום הציגו חבירותי בכיתה הערכה למאמר המדבר על מכשירים דיגיטליים ניידים (כגון טלפונים מסוג אייפון) והשפעתם על הלמידה בכיתה. קישור למאמר:   http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=3796
המאמר דן בשימוש במכשירים דיגיטליים ניידים בבית הספר. מכשירים דיגיטליים ניידים מבצעים משימות דומות לאלה שמבצעים מחשבים שולחנים, כגון: מתן גישה לאינטרנט, אחסון מידע, שליחת e-mail, ומשחקי וידאו. מכשירים ניידים מעין אלה כוללים מחשבי כף-יד (PDA), טלפונים סלולריים, מכשירי בלקברי(BlackBerries)  מכשירי אייפון iPhones) ) מכשירי אייפוד, מצלמות ומגוון של תוספות לחומרה.
במאמר - הריס Harris, 2008) ) ממליץ שלכל תלמיד בבית הספר יהיה מכשיר אייפון ודן כיצד בתי הספר יוכלו ליצור תוכנה שתאפשר למכשיר כזה לפעול כמסייע בשיעורי הבית, ככרטיס מעבר במסדרון, כקובע סדר יום ומשמש לתלמיד כמחברת. הוא גם מזכיר כיצד מכשיר האייפון יכול להגביר את הבטיחות על-ידי מתן האפשרות לתלמידים לשמור רשומות של אנשי קשר שלהם למקרי חירום.
המשפט שהפתיע אותי הוא " שלכל תלמיד בבית הספר יהיה מכשיר אייפון" , אני לא מסכימה עם האמירה הזו מכיון שלשימוש באייפון יש כמה השפעות שליליות על התלמידים: התמכרות, חינוך של עשירים, התפתחות מחלות בעקב לשידור אלחוטי... ולפי דעתי זה משפיע יותר ויותר על מהלך הלמידה...

3 תגובות:

  1. שלום
    שמי דינה ואני אסיסטנטית של ד"ר גילה קורץ.
    אני בודקת האם ניתן לרשום תגובה בבלוג שלך
    תודה

    השבמחק
  2. ערב טוב אסמא
    אהבתי את הנושאים שאת מעלה בבלוג.
    הבלוג בנוי מאוד ברור וידידותי.
    נורית
    סטודנטית לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים

    השבמחק
  3. שלום אסמא,
    שמי נורית (מהתגובה הקודמת)
    חשבתי שיהיה נכון מצידי להתייחס לרעיון של שילוב אייפון בלמידה.
    כמורה שמלמדת למעלה מ- 20 שנה, אני דוחה את הרעיון שנראה לי מאוד לא ישים.
    אייפון הוא לא כלי למידה כמו מחשב, לאייפון (כמו כל מכשיר סלולרי) יש השפעה יותר בידורית מאשר
    לימודית, במיוחד בקרב התלמידים. ע"מ שמכשיר זה יהווה כלי לימודי, התלמיד צריך להיות בוגר, אחראי, בעל יכולת דחיית סיפוקים, ובעיקר כח רצון רב ללמידה אחרת. אני מסופקת אם תוכנית כזו אכן תוכל להיות ברת מימוש. מעבר ליוקרה ולמפגע הבריאותי שאת מציינת בפוסט, אני רואה בזה גם מתכון לכשל חברתי, (ואני לא מתייחסת גם בשימוש לרעה...)פחות הזדמנויות לעבודות קבוצתיות...
    לדעתי מר Harris לא עמד בפני כיתה ולימד שיעור.
    בברכה
    נורית בן-נח - סטודנטית לתואר שני במרכז ללימודים אקדמיים

    השבמחק