יום שני, 5 בספטמבר 2011

ילדים ופייסבוק...

העולם שלנו משתדרג ומתחדש בכל זמן, מפתע אותנו בדברים רבים ותחום הטכנולוגיה זמן הדיבור (שיא מקסימלי) בחיים שלנו... התפתחנו יותר ויותר עד שהגענו לדבר שקוראים לו "פייסבוק" .
פייסבוק היא רשת חברתית שנוצרה בארה"ב, התחילה באנגלית ואח"כ בשפות נוספות. באמצעות האתר יכול כל אדם להעלות פרופיל, תמונה, קישורים לאתרים, תמונות קטעי וידאו ועוד. לצרף חברים, לראות חברים של חברים לשלוח ולקבל הודעות. הדרך הטובה ביותר להכיר את הרשת היא להעלות פרופיל ולהתחיל להתנסות. כמו כן קיימים ברשת מדריכים וסרטי הסברה רבים על השימושים השונים של פייסבוק ואופן ההרשמה והשימוש.
אבל, מה עם הילדים המשתמשים בפייסבוק??? ואיך נוכל אנו כהורים להגן עליהם???
אני חושבת שצריך לשים את הדגש מהפייסבוק למקום אחר - לחנך אותם ליותר אכפתיות. אני רואה ילדים שמוטרדים דרך רשתות חברתיות ועושים להם את המוות ויש סביבם קבוצה שלמה של ילדים שרואים את זה ושותקים, אני חושבת שזה המקום להוציא אותנו מהתרדמה. יש לשתף את הילדים ולהסביר להם על כך
ילדים חייבים שיקשיבו להורים. כשהם באים לספר על משהו שקרה להם באינטרנט אנחנו צריכים לשבת ולהקשיב, ובמקביל אנחנו צריכים לבקש לשאול מה קורה ברשת כי זה יכול לתת מידע על מה שקורה איתם.
צריך לזכור שגם אם אנחנו חברים שלהם בפייסבוק, לפעמים יש להם כמה פרופילים, לא רק כדי להסתיר מאיתנו דברים, אלא גם כי הם שוכחים את הסיסמה ופותחים מיד חשבון חדש..
גם אם אתם חברים של הילדים בפייסבוק - אל תמהרו להגיב בחשבון של הילדים, ואל תמהרו להתערב בריבים מקוונים. גם אם אתם רואים שמתפתחת סיטואציה פוגענית, כדאי להגיב ולטפל בכך מחוץ לפייסבוק. אין תחליף לשיחה עם ילדך או עם הילד השני.
מלה אחרונה להורים, תלמדו טוב אינטרנט כי ככה תוכלו להגן על הילדים שלכם. הורים לא צריכים להיות מומחים לאינטרנט בשביל לדעת לעזור לילדיהם. אנחנו לא יכולים לדעת את כל מה שהם יודעים, אנחנו גם לא הולכים לאותם מקומות ואנחנו לא יכולים להתעדכן בקצב שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה