יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

תכנון שיעור מקוון

   שיעור מקוון הוא שיעור בכתה, המלווה בפעילות בסביבה מקוונת בכיתה, בו מנצל המורה את הסביבה המקוונת להוראתו ולקידום תלמידיו. השימוש בסביבה המקוונת נעשה בהלימה למטרות השיעור ולצרכיו, תוך מיצוי מרבי של ההזדמנויות שמזמנת הסביבה המקוונת להתנהלות השיעור, קידום מטרות ההוראה וקידום הלומדים. תכנון השיעור של המורה המקוון, המנהל שיעור בכיתה הכוללת אמצעים טכנולוגיים, חייב להתייחס לדגם של הסביבה הלימודית-טכנולוגית בכיתה הספציפית בה נעשית ההוראה, על מרכיביה, למטרות ההוראה ותהליך הלמידה, ולהזדמנויות ההוראה- למידה הנוצרות ומתאפשרות  בזכות סביבה זו לקידום ההוראה. 
(ד"ר אברום רותם).

טופס תכנון שיעור מקוון בכיתה לפי א.רותם:
הטופס מבוסס על המאמר: אבני ע. ורותם א. (2008).  שיעור מקוון: סביבה לימודית- טכנולוגית בכיתה  ודגמי ההוראה בכיתה של המורה המקוון . "סביבת למידה מקוונת מאמרים והרצאות".  http://avrumrotem.com/avrum-S/mekuvanIA.
 דוגמה על שיעור מקוון (אני תכננתי אותו):

עכשיו, התור שלכם לתכנן שיעור בסביבה מתוקשבת.... בהצלחה

   לסיכום, השיעור המקוון יכול להיערך בכל מרחב למידה בו משולבות טכנולוגיות ,השימוש בסביבה המקוונת משרת את מטרות השיעור וצרכיו,חשוב להדגיש מורה טוב כי מורה טוב אינו טכנאי ,הוא קודם כל מורה,ויכולתו הפדגוגית היא הבסיס להוראה איכותית בשיעור מקוון. שיעור טוב הוא קודם כל שיעור שנועד לקדם מטרות הוראה וכישורי לומדים ,ורק לאחר מכן הטכנולוגיה עומדת ליישום מטרות אלה. (מתוך  ויקיפידיה).

תגובה 1:

  1. אסמא, אני חייבת להגיד לך שהרשמת אותי על היותך אישה בקדמת המדע וההוראה, כל הכבוד.

    השבמחק