יום שבת, 14 בינואר 2012

QR Code
  
קוד QR נוצר בשנת 1994, נגזר מהמושג תגובה מהירה (Quick Response). קוד זה בא כדי לחשוף, לקרוא ולסרוק קודים גרפים, בשחור לבן או עם עיצובים, שיש בהם מטרה מסוימת, בצורה פשוטה ובמהירות גבוהה. קוד זה, אפשר להוריד אותו בכל מכשיר סלולארי נייד שמכיל מצלמה או כל נתון אחר שיש בו אפשרות להטמיע את הקוד QR.
כיום, יש לקוד ה-QR הרבה מטרות, בתחומים שונים, וליתר לכל דבר שיש בו צורך לשמור מידע, כמו, כתובות אתרי אינטרנט, בכתבי עט, כרטיסי ביקור, לוחות מודעות, מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני וכו. לכן, קוד ה- QR יוצר קשר בין עולם הפיזי לבין עולם הדיגיטאלי, אין צורך להשתמש בהעתקה והקלדה אלה רק ללחץ על קישור...

הדבר הכי חשוב לדעת על קוד זה, הוא קורא כל קוד ללא איבוד של פרט כלשהו, כלומר הקוד מסוגל להתגבר על כל מידע חסר או נוסף, על קוד מלוכלך, על קוד שחלק ממנו נמחק וכו.
להלן דוגמאות שמראות קריאה לקוד ה- QR ללא איבוד פרטים מקודים בעלות אפקט מידע חסר או נוסף או שפשוף וכו....

                
        קוד מקורי תקין                     קוד  עם נתונים חסרים             קוד עם נתונים מיותרים


זו היא דוגמה של משחק מהמאה ה-21, משחק דיגיטאלי, נצמד בכל מכשיר יש בו מצלמה. אבל לפי דעתי, אין לראות בזה משחק לימודי בכלל, אין אפשרות לשלב אותו בבתי הספר, כי עיקרון הטלפון לא נכלל בבית הספר, זו רק טכנולוגיה חדשה וטובה אבל אני עצמי לא אשתמש בה בדרך כלל בדברי יומיום, כי אני חושבת שזו תוכנה בלתי שימושית, שאפשר לסמוך עליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה