התחלתי את הפגישה בשעה 09:30 בבוקר עם מנהל בית ספר חט"ב אלמגד, בית ספר זה חדשה משלושה שנים, נוגעת בטכנולוגיה, כוללת מעבדת מחשבים, אבל התלמידים נכנסים למעבדה פעם אחת כל שבועיים, כי הכיתה מתחלקת לשתי קבוצות, אחת נכנסת למעבדת המחשבים והשנייה הולכת למכון הספורט ובשבוע השני שתיהן מתחלפות... דבר שני כל כיתה כוללת מקרן, מורים שמשתמשים בניידים שלהם מציגים באמצעות המקרן את החומר המעניין מול תלמידיהם...דבר שלישי, לבית ספר זאת יש אתר בית ספרי ועל כל המורים להשתתף מגדבאתר זה, גם יש מורים שמבקשים מתלמידיהם לבנות מצגות ולעלות אותן על האתר וזה נותן להם עידוד.
בראשית הפגישה הצגתי למנהל בית הספר סרטון כיתות חכמות בגליל, ומכאן התחלתי להסביר למנהל עד כמה השינוי והחדשנות בפדגוגיה (מאתרת את צרכי התלמיד כבוגר לעתיד, את הצרכים שלו ללמידה והיכולת של המורה לתת לתלמיד כלים שונים ללמידה עכשווית ועתידית) חשובות בתקופה זו... כל עוד בית הספר נוגעת בטכנולוגיה ומכשכשת בה זה אומר שאנו מתחילים לבצע מיומנויות המאה ה-21 וזה נותן התרשמות שאנו מתחילים בשינוי וחדשנות. ולפי דעתי מיומנויות אלה נותנת לנו לעוף ולהסתכל על הדברים מלמעלה... בנוסף לכך, צריך גם לעצב דור העתיד (התלמיד) וזאת אחריות מוטלת על המורים, לכן עליהם ליצור קהילת מורים פרופסיונאלית בעלת אתיקה מקצועית מוגדרת. דבר אחר, שילוב של סביבות למידה מתוקשבות בתהליכי הוראה-למידה נותן מענה להטמעת התקשוב בקרב המורים והתלמידים כאחד. סביבות למידה אלו מעצימות את יכולת המורים להתאים את הפעילות הלימודית לצרכי הלומדים ומספקת לתלמידים אפשרויות מגוונות וחווייתיות ללמידה משמעותית, על פי קצב ועניין אישיים.
נגעתי גם ללוח חכם, את היתרונות, החשיבות, מה המורה יכול להעביר באמצעות הלוח הזה, איך וכמה עוזר הלוח בהבנת החומר לתלמידים, וכמה לוח זה חוסך זמן על המורה בהעברת החומר לתלמידיו ועוד... כאן מוצג תפקידו של המורה לכן מורה כתום אין לא תפקיד בסביבות ובכיתות אלה, גם אני מסכימה את זה, לכן צריך לקוון המורה ונקרא לא "מורה מקוון".
המנהל היה מסכים אותי בכל הדיבורים אבל עלתה לו שאלה איך זה יהיה? ומה זה נותן לנו?!.
ובסוף הפגישה הצעתי על המנהל שצריך קודם כל לתת למורים השתלמות בית ספרית של חדשנות ושינוי על פי הפדגוגיה החדשנית... כי עלינו למצוא דרכים לעודד יותר ויותר מורים לבנות יחידות לסביבות למידה מתוקשבות ולשתף בהם את הכול, להפעיל כישורי חשיבה ברמה גבוהה הבניית ידע ומכוונת עצמית, שיפור הלמידה ועוד המלצות ומסקנות... ודיי צריך לעוף ולהתחיל בשינוי וחדשנות מעכשיו בהטמעת הטכנולוגיה בפדגוגיה...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה